Ryanair op vingers getikt om creditcard kosten

Na een aanklacht van de ANVR heeft de Reclame Code Commissie Ryanair veroordeelt voor onduidelijkheid over de ticketprijs. Extra kosten voor het (verplichte) gebruik van een credit card worden niet vermeld…

De Reclame Code Commissie heeft Ryanair gesommeerd duidelijker te zijn over de extra boekingskosten door het gebruik van een credit card.

Ryanair rekent bij het boeken van een ticket extra kosten voor het gebruik van een creditcard. Deze kosten zijn alleen te vermijden door gebruik te maken van één bepaald type creditcard maar deze zou in Nederland nauwelijks worden gebruikt.
Reisbrancheorganisatie ANVR diende vanwege deze onduidelijkheid een klacht in tegen Ryanair. Volgens de ANVR kunnen de kosten voor het boeken van een ticket door extra creditcard kosten wel € 50 hoger liggen dan eerst gedacht.

De Reclame Code Commissie oordeelde dat de creditcardkosten géén optionele en vermijdbare kosten zijn maar dat deze kosten in de prijs van het ticket dienen te worden opgenomen. Deze extra kosten moeten duidelijker in de ticketprijs worden opgenomen.

Zoals hier wel vaker is gesteld maakt dit geval weer duidelijk dat bij het kiezen voor een low cost carrier goed naar de bijkomende kosten bovenop de prijs voor het ticket moet worden gekeken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.